Thursday, November 09, 2006

Christmas Promise



Heb je ook het gevoel dat alles maar doorgaat zo voor en rond de decembermaand? Dat je bijna helemaal doordraait van de voorbereidingen voor de feestdagen? Ik wel. Ik ben eigenlijk al jaren helemaal niet meer zo dol op al die feestelijkheden. Dat heeft niet alleen maar te maken met twee heel bijzondere mensen die er nu niet meer bij zijn, maar ook - en vooral - aan al die opgelegde drammerigheid van de commercie. En van mensen die elkaar proberen te overtroeven met steeds meer en grotere cadeau's. Kinderen die het ene na het andere electrische apparaat na het andere krijgen en alleen nog maar meer willen hebben. Vinden we het gek dat onze jeugd alleen nog maar oog hebben voor mobieltjes, computers, gameboys, Playstation en electrisch bestuurbare auto's? Vinden we het gek dat ze zo verwend doen en alleen nog maar pruilen of huilen als ze het goede merk niet hebben gekregen? Meestal steek ik niet zulke lange preken af op dit blog, maar dit moet me toch echt even van het hart.
Natuurlijk, ik doe er zelf ook aan mee, aan de commercie, want niet alleen verkoop ik kits, maar ik voelde me wel een beetje gedwongen ook met een goede kerstkit te komen. Het gaf me echt veel gemengde gevoelens toen ik aan deze kit begon. Wat boeit me nou aan Kerst, vroeg ik me af. Het kostte me hoofdbrekens. Moest ik de zoveelste zijn die een kit met bomen en ballen en misschien een kerstman en cadeautjes aan de man (vrouw) zou moeten brengen? Wat was het vroeger toch anders... toen de gezelligheid en het samenzijn nog voorop stond. Fijn samen onder de kerstboom spelletjes doen en liedjes zingen met een warme kop chocolademelk en een klein kerstkransje erbij. Buiten sneeuwde het en binnen brandde de haard. Ineens besefte ik wat ik met mijn kerstkit wilde doen.
Vanaf zondag dus in de store bij SBE (www.scrapbook-elements.com)

(Eng:) Do you have the same feeling about Christmas? That everything seems to turn upside down in December? That you seem to overload yourself with preparations for Christmas year after year? Well, I do. I'm not a big fan of Christmas anymore nowadays. It's not only because there are two very dear people are not with us anymore, but also - and above all - the the obtrusivity of the commerce. And of people, scoring off each other with more and bigger presents. Children getting the one electrical machine after the other- and they only want more, cause we buy more. Do we think it's strange that our youth can only focus on GSM, pc's, gameboys, Playstation, and remote controlled cars? Do we think it's strange that our youth is spoiled and cry because the didn't get the right brand name on it? I don't usually give a speech as this on my blog, but this is what I really wanted to share with you.
Of course I also walk in that jogtrot. Not only by selling kits, but I felt obligated to make a Christmas kit also... Beginnig this kit I had a hard time and mixed feelings for long. So I started to ask myself the question what I DO like about Christmas. Did I have to be the so maniest that came up with a kit with bulbs, ornaments, Santa, and presents? What made me feel better when I still liked Christmas? And then I started to think about the good old days, when we sat under the Christmas tree, drinking hot chocolate, singing songs and playing board games. Outside it always snowed and inside the fire place was burning. And at that moment I realized what I wanted to do with my Christmas kit...
Available from Sunday the 12th of November in the store of SBE (www.scrapbook-elements.com)

4 comments:

Julia said...

Compimenten maar weer Berna .Ze zijn zo prachtig mooi ,je beide nieuwe kits .Sprakeloos !

Jantina said...

Wauw berna, wat een mooie kerst kit zeg! Lekker nostalgisch tintje!

Berna Datema said...

dank jullie wel. Ik heb inmiddels de DSD kerst/winter kit er eindelijk ook bij gezet!

Groetjes,
Berna

Anonymous said...

Berna you must bring this kit back for purchase!!! It's uniquely beautiful!!